naar huisssss - Reisverslag uit Trivandrum, India van Froukje Noordhuizen - WaarBenJij.nu naar huisssss - Reisverslag uit Trivandrum, India van Froukje Noordhuizen - WaarBenJij.nu

naar huisssss

Door: froukje

Blijf op de hoogte en volg Froukje

29 Maart 2007 | India, Trivandrum

hoi lieve allemaal, nog even een laatste berichtje uit india... uit super india, vies india, druk india, groen india, warm india, zwetend india, spicy india, koeien india, stinkend india, lekker ruikend india (pothukal), gastvrij india, zonnig india, toeterend india...

ten eerste, echt superdepuper bedankt voor de berichtjes... zit zelf weer bijna te huilen haha.. erg lief om te lezen. Het is mn laatste dagje en wilde nog wat opsturen (data), maar de usb doet t hier niet... dus dan maar n berichtje.. heb n knoop in mn maag en realiseer me nog niet dat ik naar huis ga, maar als ik dan de berichtjes lees dan lijkt het me ook wel weer heel leuk om iedereen weer te zien. Nanni (bedankt) voor de berichtjes!

De afgelopen week ging snel.. ZZondag naar Sharika huis gegaan, haar dorpje is ongeveer een uur hiervandaan met de bus en ik zou met de bus gaan.. (tuurlijk, ging in Pothukal toch ook makkelijk.. maar dat t daar een weg was die alle dorpjes met elkaar verbond dat was ik even vergeten). heb twee uur op de bus staan wachten. Had t in malayalam opgeschreven waar ik heen moest, een verkoper van een winkeltje gevraagd of hij voor mij op wilde letten (de letters waar de bus heengaat is in malayalam en dat is voor mij allemaal hetzelfde). Toen mijn bus kwam (ik zag t zelf.. de verkoper keek toen net een andere kant uit), reed de bus met een rotgang voorbij (dat doen ze allemaal hier, vooral de gvt busses), en ik stapte naar voren maar de buschauffeur en conducteur zagen mij niet.. toen heeft een taxichauffeur mij geholpen.. uiteindelijk is hij achter een bus aangerend om m te laten stoppen. Bij Sarika was t even of ik terugkwam in Pothukal, moest gaan zitten, kreeg limejuice, biscuits, eten... was erg leuk om haar amma en atjen(mama en papa) te zien. S' avonds weer naar huis gegaan en afscheid genomen van Sarika..

Maandag nog even de laatste dingen gedaan in CDS. en daarna spontaan naar KOVALAM gegaan... tussen de toeristen (slecht gekleed (voor indiase begrippen dan): bikini's... ik had alleen mn churidar bij dus ben lekker in mn churidar gaan zwemmen.. )

Gisteren hadden ze bij de WHI van de school nog een soort afscheidsfeestje georganiseerd voor mij. Erg leuk, vooral ook omdat ik niet echt veel te maken had met de dingen in Trivandrum. Ik heb natuurlijk weer liedjes gezongen, ze bedankten me en ik kreeg een symbloisch cadeau (licht statue... dat hindu's gebruiken), ik had er een in pottery van Mukesh uit Budanam, en dit is een koperen. Vijaya zei dat iedereen altijd verbaasd was dat ik zo snel malayalam had geleerd, liedjes kende enzo.. ze zei dat ik me altijd in elke situatie kon aanpassen (aan eten, mensen, leven) en dat ze daar veel bewondering voor had. Ze zei dat ik net zo leefde als de mensen hier en in pothukal en met iedereen goed op kan schieten.. een lerares van de school zei: je lijkt op een rode roos en een diamant, sparkling, altijd vrolijk en altijd praten met iedereen.. ik was amazed door al die lieve woorden. Daarna ben ik mee naar Vijaya's huis gegeaan om doei te zeggen tegen haar man en kids.

en nu is het donderdag. Er is een hartal van een grote politieke partij hier dus veel winkels zijn dicht, scholen enz... Bijna alles is ingepakt, heb veel te veel bij (ik denk dat ik moet bijbetalen). Aneesh komt straks nog naar Mini huis en dan gaan we even met zn allen (Kallu, Appupa, mini, anneesh en ik) ergens lunchen. Aneesh zou eerst naar zn familiedorp gaan om daar aan zn boek te werken, maar omdat ik weg ga heeft hij dat uitgesteld. Mini is sad omdat ik wegga en ik zelf voel me ook raar. Weet nog goed dat ik een jaar geleden aan t dromen was om hiernaartoe te gaan en nu is het alweer voorbij! Tis zo snel gegaan en voordat ik weggging had ik nooit kunnen dromen en bedenken dat het zo mooi en goed zou zijn en dat ik zulke goede mensen zou ontmoeten. Op een of andere manier voel ik me nog niet ' ready' to go.. maar ik zal wel moeten. Heb nog geen zin in NL, maar wel om iedereen weer te zien. en dingen missen, is alleen maar positief.. toch???

Na 3 maanden zon, cocosnoten (eten, zien, drinken, raspen, zien vallen), groen, churidars, slippers, sjaals, rijst, chai, curry's, riksjaws, vragen en gestaar en geroep (vooral in Pothukal), lieve mensen, niet plannen... ga ik straks weer op mn schoenen lopen, lange mouwen dragen, shirts (haha... als ik t hier draag vind ik t ineens erg kort), met de trein reizen, niet meer elke dag rijst eten, geen cococurries meer eten en plannen want de deadlines moeten gehaald worden.

maar ook weer wijntjes drinken, niet overal getoeter horen, niet continu zwetend rondlopen, geen stroomuitval, door amsterdam lopen, en over t strand lopen. Het zal weer wennen zijn, maar ik kan zeker terugkijken op een mooie tijd.. ik denk dat het belangrijkste is.

Ik ga nu.. wil nog even wat dingetjes kopen...Ik ga morgen op 7 uur s' ochtends vliegen, via Bahrein en londen en om 11 uur s' avonds (NL tijd) kom ik in amsterdam aan. Dan is het in india 3 uur s' nachts ofzo, dus zal wel even bij moeten slapen.. maar in t vliegtuig genoeg tijd om te slapen...

Voor nu, bedankt voor alle support, berichtjes en enthousiasme.. ik keek altijd weer uit om mn site te bekijken... dat bracht me soms weer even terug in NL.

Een hele dikke laatste zoen uit broeiend Truvandrum!

Froukje

  • 29 Maart 2007 - 04:18

    Froukje:

    Ik bedoel natuurlijk Trivandrum... of officieel: Thiruvananthapuram

  • 29 Maart 2007 - 06:39

    Karlijn:

    meisje, geniet nog heel even van daar..!
    maar ik kan niet wachten je weer te zien...veel liefs xx

  • 29 Maart 2007 - 07:35

    Aagje:

    Lieve Zus
    Echt een super avontuur wat je hebt beleefd daar!!! Vin het leuk om je weer te zien!!Heb je wel gemist!!
    Dikke kus Aagje

  • 29 Maart 2007 - 08:39

    Ivon:

    hoi meisje geniet nog effe, een goede reis en ik ben ooohhh zooo blij dat je weer terug komt! Liefs mij

  • 29 Maart 2007 - 08:39

    Ivon:

    nog even wil ik je veel sterkte wensen met het afscheid uit het zeker voor jou zo mooie India liefs mij

  • 29 Maart 2007 - 15:33

    Ton:

    Lieve Froukje,

    Zoals jij zelf al zegt is het voor jouw een ongeloofelijk mooi avontuur geworden waarin jij niet alleen heel veel mooie dingen hebt gezien en beleefd en veel goede informatie hebt verkregen, maar vooral heel veel lieve mensen hebt leren kennen. Aan dit avontuur zal jij zeker heel veel mooie herinneringen bewaren.
    Ik ben super trots dat jij dit ondernomen hebt, maar ook heel blij dat jij weer veilig terug komt naar je vertrouwde omgeving.
    We zullen de komende tijd zeker nog heel veel verhalen van jou horen en heel veel foto's en film bekijken.

    Heel veel groetjes van Ton

  • 29 Maart 2007 - 18:45

    Mariska:

    Lieve Froukje,
    Joepie je komt weer naar huis!!!! Zal idd wennen zijn zeker omdat je zo'n gave tijd hebt gehad. Toch hoop ik je gauw weer te zien. Kus Mariska

  • 30 Maart 2007 - 07:45

    Ivon:

    Hoi allemaal, vannacht heeft Froukje gebeld en ze heeft vertraging en komt als het goed is zaterdagmorgen om 10.40 aan op Schiphol , liefs mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Trivandrum

Froukje

Actief sinds 05 Dec. 2006
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 69697

Voorgaande reizen:

22 December 2006 - 30 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: